Lakossági kérések alapján fordultam korábban a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumhoz a Tatabánya-Tata közötti autópályaszakasz fizetőssé tételét követően, mert az 1. számú főút vértesszőlősi szakaszán élőknek pokollá vált az élete. A Koordinációs Központ a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-vel köözösen indított vizsgálatot, s megállapították, hogy a teherforgalom leghatásosabb átterelése az 1. számú főút egyes szakaszainak forgalomkorlátozásával érhető el.
A javaslatot elfogadta a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, s január 1.-től kihelyezték a tiltó táblákat, melyek az alábbi szakaszokat érintik: Tatabánya óvárosi autópályalehajtó és a Tatabányai Autóklub közötti szakasz, továbbá a Skála Sztráda és a tatai Baji út közötti szakasz. – Velkei Lilla szóvivő a döntést a következővel indokolta: “Különböző szintű, vagyis lakossági, országgyűlési képviselői, ombudsmani bejelentésekben az új útdíj rendszer bevezetése óta, a főúti szakaszokon tapasztalható teherforgalom növekedésre, és az ebből származó környezetterhelésre panaszkodtak az érintettek.”
Forrás: Bencsik János a Tatai-medencéért