Mi legyen az újság? – Mi kérdeztünk, és mindenki válaszolt vasútállomás-ügyben
2016. 08. 22., 17:00

Szinte egy időben azzal, hogy Tatabánya polgármesteréhez is eljutottak kérdéseink a tatabányai vasútállomás jövőjével kapcsolatban, Schmidt Csaba a facebookon is posztolt a tervekről. A témához a netezők mellett Bencsik János, a térség országgyűlési képviselője is hozzászólt.

A tatabányai vasútállomás és a Konzum-udvar jövője sokakat érdekel. Ez kiderült a 24 Óra és a Kemma.hu közös kezdeményezésében is, amikor ez a téma kapta a legtöbb olvasói voksot. Kérdéseinket, ahogy arról beszámoltunk, el is küldtük a helyi önkormányzathoz, ma pedig, a válaszok megérkezésével egyidőben Schmidt Csaba polgármester facebook-oldalán is posztolt a tervekről, XXI. századi vasútállomást építünk – 1. rész címmel.

Ahogy a polgármester is írta a facebookon, olyan új vasútállomást szeretnének alkotni, amelytől “a hozzánk érkezőknek tátva marad a szája, az átutazóknak pedig az az érzése támad, hogy le kell szállniuk megismerni ezt a várost.” A kommentelők szerint az akadálymentesítés, a Kő-hegy látképének megmaradása (Dózsakert felől) is fontos. A terveket látva volt, aki úgy fogalmazott, hogy a “csoda építmény” helyett “szép épület” kellene.

A poszthoz persze az internetezők is hozzászóltak, no meg Bencsik János, a térség országgyűlési képviselője. Ő többek között arról írt, hogy “már a miniszterelnöki egyeztetésen is elhangzott, hogy szépek és modernek ezek a tervek, de aligha lesz kezelhető a “látványszárnyak” takarítása és karbantartása. A mostani vasútállomás tisztán tartása is gondot okoz a MÁV-nak.”

Hozzátette: erdemes lenne egyszerűsíteni a ma még túlságosan attraktív látványelemeket, s a használati szempontokat kellene előtérbe helyezni.

Schmidt Csaba is reagált a véleményére, először megköszönve azt, majd megjegyezve, hogy továbbítják a felvetéseket a tervezőnek, hiszen még dolgoznak a terveken. “Megoldás lehet a tervek módosítása, vagy hosszú távon üzemeltethető, tisztítási technológia kidolgozása. Ennek kidolgozása nem egyszerű feladat, de adjuk meg a tervezőnek a lehetőséget, hogy erre is megoldást találjon a következő hetekben.” – tette hozzá.

A munka maga egyébként 2017 második felében indulna és az új tatabányai vasútállomás megépítése a munkálatok megkezdésétől számítva körülbelül másfél évet fog igénybe venni. Mint megtudtuk, a Konzum felújítására bonyolult tulajdonosi háttere miatt semmilyen esélyt nem lát az önkormányzat, ezért hosszú távon mindenképpen annak a lebontásában gondolkodik.

Forrás: kemma.hu